viernes, 15 de enero de 2016

Activitats d'avaluació.

Les activitats d'avaluació deuen d'anar d'acord amb tots els continguts treballats en classe i, sobretot, amb la intenció de comprovar la consecució dels objectius de la UD.
 El control escrit ha de contindre les activitats següents:

- Realitza tres dibuixos esquemàtics que representen un àtom de beril·li segons els models atòmics de    Dalton, Thomson i Rutherford.
- Per què creus que els científics van començar a pensar que l'àtom era divisible?
- Quines partícules atòmiques aporten pràcticament la totalitat de la massa de l'àtom?
- Realitza un esquema indicant les partícules que formen l'àtom, segons el model de Rutherford, i les     seues característiques i disposició en l'àtom.
 - Completa la taula següent:

Àtom
H
Na
B
Be
Cu
Z
1


4

A
1




Núm. de protons

11



Núm. d'electrons




29
Núm. de neutrons

12
5
5
34
A
Z X


10
5 B


Config. Electrónica







- Si els àtoms estan formats per partícules carregades (portes grans i electrons) , per què diem llavors   que són neutres?
- Què són àtoms isòtops? Calcula el nombre de protons, el d'electrons i el de neutrons dels isòtops del    carboni
   12       14
     C   i    C.                                             18
- Quines partícules hi ha en el nucli del  8 O? Quina és la seua configuració electrònica? Quin és el       seu nombre atòmic? I el seu número màssic? I la seua massa atòmica?

- El clor té dos isòtops, el cloro-35 i el cloro-37. Calcula la massa atòmica relativa de l'element clor,    si el primer té una massa atòmica de 34,97 u i una abundància del 75 % i el segon una massa        atòmica de 36,97 u i una abundància del 25 %.

No hay comentarios:

Publicar un comentario